Jumaat, 2 Oktober 2009

gerammmmmmmmmm

aku begitu geram hari ini, kerana ada pekara yang tidak ku sangka-sangka dan ku duga, kawan yang ku anggap sebagai seorang baik dan sopan tanpa ku sedari selama ini telah permainkan aku.... selama ini aku hormat dan sanjung "dia" kerana peribadi nya yang begitu baik sekali, rupanya ada udang disebalik batu..... kalau lihat dari segi rupa, memang aku tak percaya beliau sanggup berbuat demikian dan mempunyai sifat Hipokrit dan talam dua........ aku begitu sedih sekali..... tak sangka..... beliau mengambil kesempatan dalam kesempitan dan kekurangan diriku....aku tak tahu, adakah selama persahabatan aku dan dia terbina atas dasar apa??????? KENAPA DIA SANGGUP MENIPU AKU?????? Sedangkan aku tidak pernah pun berbuat demilian kepada dia?????? ye memamg aku ada tegur kerana dia buat salah aku menegur dia ?????? aku berpegang pada prinsip....... KAWAN YANG BAIK ADALAH KAWAN YANG SELALU MENGATA DAN MENGEJI KITA ,kerana kita boleh tahu kelemahan kita TETAPI KAWAN YANG SELALU MEMUJI KITA, DIA TIDAK AKAN TAHU KELEMAHAN KITA KERANA SENANG UNTUK DIA MENGAHNCURKAN KITA.....???? ini lah prinsip hidup aku........ tetapi aku bersyukur..... kerana allah itu maha adil, sebab kawan aku tadi dia terjerat dengan perangkap yang dia buat sendiri...... allah telah menunujukan kepada aku kebenaran yang tersembunyi.. terima allah... buat kawan ku, BERUBAH LAH UNTUK KEBAIKKAN DIRI AWAK SENDIRI BUKAN KERANA TERPAKSA, BUKAN KERANA SAYA, TETAPI KERANA ALLAH... KETAHUHILAH... AKU SUDAH MEMAAFKAN MU WALAUPUN PAYAH TAPI AKU REDHA DENGAN KETENTUAN ILAHAI....
AKU NAK KAU TAHU BAHAWA..............
JIKA RUPA MENJADI UKURAN, AKU TIDAK LAYAK MENJADI SAHABATMU,
JIKA HARTA MENJADI BATASAN, AKU TIDAK MAMPU MENJADI SAHABATMU,
JIKA KEIKHLASAN YANG DIDAMBAKAN, ITULAH YANG TERSEMAT PENUH DIHATI KECILKU..............

1 ulasan:

  1. kenapa azha marah-marah ni. Ada masalah lebih elok jika dikongsi bersama rakan-rakan. sekurang-kurangnya dapat mengurangkan beban dan tekanan hidup.

    BalasPadam