Sabtu, 3 Oktober 2009

DI SUATU PAGI

entah mengapa hari ini ku teringat ayah dan ibu aku di kampung , ini mungkin aku berasa rindu sangat pada mereka.......dan mungkin ...juga aku risaukan keadaan kesihatan ayah dan ibu ku di kampung..... selum ini pun kalau mereka tidak sihat, mereka tidak akan bagitahu pada aku, mereka merahsiakan dariku, kerana mereka takut pelajaran aku terganggu.......padahal aku sangat bimbangkan kesihatan mereka......hari hari aku mendoakan mereka......aku takut kerana ayah dan ibu sakit bukan sakit yang boleh dilihat oleh mata kasar tapi sakit yang dibuat oleh makluk halus atau lebih dikenali sebagai sihir.....aku pun tak tahu kenapa manusia sanggup berbuat demikian kepada sesama manusia.....aku tak mampu melihat ayah dan ibu menanggung penyakit itu....kalau diberikan keizinan oleh allah, biar sahaja penyakit itu bertukar kepada aku...........kerana aku tak mampu melihat ayah dan ibu menanggungnya dengan usia yang semkakin tua.....ya allah tenangkanlah hatiku.......berikan kekuatan kepada ayah dan ibuku untuk menghadapi segala ujian yang kau berikan nya, janganlah kau mereka dengan ujian yang tidak mampu mereka hadapinya....amin ya rabbal'alamin..........aku masih teringat lagi pesan ayah dan ibuku.........
"ADAKALANYA KITA RASA KURNIAAN ITU INDAH TANPA KITA TAHU ITU ADALAH SATU DUGAAN, ADAKALANYA KITA RASA UJIAN ITU SUKAR PADAHAL IANYA TANDA KASIH ALLAH KEPADA KITA"
itu lah kata-kata yang keluar dari mulut ayah dan ibu untuk menasihati aku supaya aku tidak berasa terlalu sedih.. aku bangga dengan ayah dan ibu ku.......tiba-tiba lamun aku terhenti....tanpa aku sedari air mata mengalir di pipi ku.....................AYAH DAN IBU SESUNGGUHNYA ANAKMU INI SANGAT MENYAYANGIMU...........

2 ulasan:

  1. sabar la azhar..kekadang orang iri hati dengan apa yang kita miliki tapi dia tidak faham apa yang kita lalui..aku doakan mak ayah kau dalam keadaan sihat sejahtera.

    BalasPadam
  2. banyak-banyak bersabar la azha.....aku pun doakan agar keluarga azha sentiasa sihat sejahtera

    BalasPadam