Sabtu, 23 Januari 2010

PERINGATAN BUAT KU

semalam aku mendapat masej dari adikku, dia mengatakan bahawa suami pada mak su aku meninggal dunia akibat sakit jantung, allahyarham berumur 29 tahun dan dan mempunyai dua orang anak. aku sunngguh tidak menyangka pak su akan pergi dulu buat selama-lamanya, sebelum ini pak su tidak ada menunujukkan tanda tanda sakit jantung. aku mula terfikir, adakah waktu aku pun akan tiba tak lama lagi???????????? soal kematian membuat aku berasa semakin menghampiri aku......dalam masa yang, aku juga mempunyai adik angkat yang menghidap barah otak, peluangnya untuk pun agak sukar, umurnya baru 19 tahun, aku cuba untuk memberinya semangat tapi adik angkat seperti orang yang sudah berputus asa, aku buntu dan tak taw bagaimana untuk menasihatinya lagi..... aku harap satu keajaiban allah boleh terjadi terhadapnya(penyakitnya sembuh) mungkin itu satu yang mustahil tapi tidak mustahil bagi untuk menyembuhkannya....insyaallah, kini aku berfikir, kenapa kematian itu terjadi pada orang yang hampir dalam hidupku??? adakah ini peringatan dari allah supaya aku bersedia menghadapi kematian? adakah giliran aku tidak lama lagi?sesungguhnya ya allah hambamu pasrah terhadap ketentuan dari mu,moga allah memberkati dan merahmati hidupku, keluargaku, saudara maraku,guru-guruku, pensyarahk-pensyarahku dan muslim muslimah seleruh dunia......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan