Ahad, 24 Januari 2010

hijrah

aku tak athu yang tengah aku fikirkan sekarang ini, kadang kala serabut kepala otak aku,dengan masalah kesihatan ayah ku di kampung, dengan assigment dari pensyarah,dengan masalah diri aku sendiri untuk mencari dan mendaki cinta ilahi.... agak berat bagi ku dalam untuk ku hadapinya, terkadang aku lemas dalam bisikan syaitan-syaitan yang selalu tidak henti henti ingin menghasut aku kembali untuk mencintai insan yang bergelar wanita,tidak salah mencintai wanita tapi biarlah wanita ialah isteriku setelah allah dan rasul. aku tak nak hanyut sekali merindukan dan mencintai perempuan tidak tentu halal bagiku lagi,cinta akan menyebabkan aku alpa dan lalai dalam mempersiapkan keperkuan dunia dan akhirat ku dan kalau aku berjaya melangkah ke alam perkahwianan sekalipun,nescaya ia terbina atas dasar maksiat yang mengundang padah kepada periadi zuriat ku nanti... ya allah berikan hambamu kekuatan untuk menghadapi semua,janganlah engkau pesongkan hambamu ini setelah engkau memberi kepada hambamu ini..........ya allah bantu lah dalam hijrah hambamu untuk menjadi insan yang lebih amalnya,imannya,akhlaknya dari tahun-tahun sebelumnya.......berikan hambamu ketabahan dalam menghadapi ujian ini........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan